Code 2882 et 2883
Code 2882 et 2883
Bonsoir, nouvel acquéreur d'un x3,au bout de 300km et après avoir mis le plein, le voyant moteur s'allume, je vais chez mon mécano qui me dit code erreur 2882 et 2883 apparemment richesse carburant, est-ce que quelqu'un parmi vous serais à quoi cela correspond, pour info j'ai mis 50/50 e85 et e10 en essence est ce que le problème vient de la ou non, je ne trouve rien sur internet ou sur les forum, si ce n'est en anglais ou en russe, par avance merci de vos lumières
- PDD
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Re: Code 2882 et 2883
En anglais on trouve facilement, essaye d'avoir un ami qui comprend l'anglais...
- creatom
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Re: Code 2882 et 2883
en 2mn
http://wiki.bavariantechnic.com/index.p ... daptations
If you encounter these fault codes
Check the additive and multiplicative fuel trim mixture adaptations. Determine whether they are in or out of the specified range. Typically, anything greater than 0.03ms or 6-8%, respectively, is out of range.
Perform an air-induction system diagnosis by visually inspecting the intake system for leaks. Then, using a smoke machine, apply smoke to the intake after the mass airflow sensor (MAF) and check for leaks.
After repairs, first reset the ECM via commands and then test-drive the vehicle for at least 20 minutes. Monitor the adaptation values [OMS11]and be sure that the values are starting to move back within the specified range. Once the values are within the appropriate range, you can clear the fault memory of the engine control unit.
Components that typically cause the problem include
Google Translate est ton ami!
taper "traduction" dans google et il te sort un traducteur en ligne
apres si "on veut" pas evidemment
http://wiki.bavariantechnic.com/index.p ... daptations
If you encounter these fault codes
Check the additive and multiplicative fuel trim mixture adaptations. Determine whether they are in or out of the specified range. Typically, anything greater than 0.03ms or 6-8%, respectively, is out of range.
Perform an air-induction system diagnosis by visually inspecting the intake system for leaks. Then, using a smoke machine, apply smoke to the intake after the mass airflow sensor (MAF) and check for leaks.
After repairs, first reset the ECM via commands and then test-drive the vehicle for at least 20 minutes. Monitor the adaptation values [OMS11]and be sure that the values are starting to move back within the specified range. Once the values are within the appropriate range, you can clear the fault memory of the engine control unit.
Components that typically cause the problem include
- Intake throttle boot
- PCV system and connections
- Secondary air one-way valve
- Intake manifold gaskets
- Fuel Filter clogged
- Fuel Pump failure (pressure to low)
Google Translate est ton ami!
taper "traduction" dans google et il te sort un traducteur en ligne
apres si "on veut" pas evidemment
Re: Code 2882 et 2883
Super, merci pour les réponses je vais faire un petit translate surtout je trouver pas de réponse en anglais ou en français. Donc merci à vous
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