L'entreprise BMW et ses résultats

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Davidcentrale
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Davidcentrale »

La France n’est jamais dans le tableau.

Petit marché comparé à Allemagne berceau de BMW et IK berceau de Mini.
Selon le CCFA, le groupe baisse très légèrement en France sans que ce soit dramatique. Le début d’année avait été difficile.
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Manu67
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Résultats BMW en 2019

Message par Manu67 »

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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par X-Act »

:coucou:

La croissance et le potentiel sont évidemment au-delà de nos frontières européennes. Il est fait régulièrement référence aux USA et à la Chine, je pensais que le marché russe était très dynamique et porteur pour BMW...surtout quand je vois l'intérêt porté par les russes à cette marque :think:
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Steph
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Steph »

Ces chiffres sont quand même à relativiser, BMW est actuellement dans le viseur de la SEC pour cette raison justement.

Le constructeur automobile allemand fait l'objet d'une enquête du régulateur américain concernant ses pratiques de ventes aux Etats-Unis selon le Wall Street Journal. Certains groupes automobiles sont accusés de faire pression sur les concessionnaires pour que ces derniers leurs achètent des véhicules et gonflent leurs stocks de voitures destinées à être prêtées aux clients qui font réviser leur bien.

La source : https://www.boursier.com/actions/actual ... 11971.html
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par X-Act »

Effectivement, tout dépend de l'ampleur de ce phénomène d'autant qu'il a toujours existé et permis aux concessions de toutes marques d'obtenir des marges arrières plus significatives de leurs constructeurs.

Accessoirement, le régulateur américain m'a toujours bien fait "rire" par son impartialité à l'égard d'entreprises étrangères...
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Thomas
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Thomas »

Salut,

Le Group BMW vient de publier ses résultats pour le 1er trimestre 2020 et j'y vois quelques chiffres remarquables à partager avec vous, voici ma petite "analyse" :

Au T1 2020 BMW a livré 477 111 voitures contre 600 614 au T1 2019 soit une baisse assez spectaculaire de presque -21% alors que le nombre d'employés reste stable sur 1 an à 126 000 personnes. En parallèle de cette baisse, la rentabilité globale de l'entreprise c'est bien améliorée et permet de maintenir un bénéfice net en baisse de "seulement" -2,4% par rapport au T1 2019. Vu le contexte sur les 15 derniers jours du trimestre c'est une bonne performance.

Une banque ou un constructeur ?
Si sur le 1er trimestre le CA réalisé avec la vente de voiture est de 23 milliards d'Euros, le bénéfice n'est que de 80 millions alors que pendant ce temps les services financiers de BMW générait 7,6 milliards d'Euros et ... 484 millions de bénéfices avant taxes.

Si je ne me trompe pas, sur cette période, BMW a gagné 5 fois plus d'argent en vendant des services financiers qu'en vendant des voitures. Vous comprendrez l'engouement des vendeurs pour les crédits, LAO, LLD et autres solutions de financement :D

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Si vous voulez aller plus loin voici le communiqué de BMW :
  • La trésorerie reste à un niveau élevé - les investissements sont priorisés
  • L'EBIT du premier trimestre est en hausse en raison de la forte provision enregistrée l'année précédente
  • Le BMW Group actualise ses prévisions de l'EBIT du segment automobile
  • Au premier trimestre : Le mix produits et la politique de prix soutiennent les revenus
  • La production sera progressivement augmentée en fonction de la demande
  • Un engagement fort en faveur des objectifs de CO2 fixés et de l'Euro 6d
  • Oliver Zipse : "Un modèle économique toujours viable après la crise"
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Munich. The BMW Group is well prepared to react swiftly and decisively at all times to new developments during the corona pandemic by systematically identifying potential scenarios. This approach is all the more important given that the BMW Group expects the consequences of the corona pandemic to constrain the operations of the entire automotive industry for quite some time to come. It is also becoming apparent that delivery volumes in key markets are not going to return to normal in the space of just a few weeks. The BMW Group is developing strategies for various scenarios and is prepared to take additional measures to safeguard its financial position and use its underlying strength to steer itself through this challenging phase.

“Quite clearly, the situation remains serious and market forecasts are subject to constraints under these circumstances. We are gradually ramping up our production again according to demand in each market. However, we are monitoring developments extremely closely to be able to respond with maximum flexibility," said Oliver Zipse, Chairman of the Board of Management of BMW AG, in Munich on Wednesday. "We are keeping a tight rein on inventory levels because liquidity has absolute priority in this situation."

At the same time, the BMW Group is keenly aware of its responsibility as an employer and as an integral part of society. It promotes the protection and health of its employees and endeavours to strike the best possible balance to ensure the enduring success of the enterprise. The BMW Group is also helping public authorities to procure personal protective equipment, providing vehicles for aid organisations, and has even started producing respiratory masks. Zipse went on to say: "We are doing all we can to leverage our expertise to combat the virus. We are contributing towards protecting public health. At the same time, we are also doing our part to help kick-start the economy and revive public life in a number of countries. Both of these factors are highly relevant and they can only work in unison."

Setting the course at an early stage is paying off
Even in the current situation, the BMW Group's strategic decisions are paying off. It set about meeting currently applicable CO2 targets at an early stage, an important aspect of which was the decision to systematically electrify its model range. With its Performance > NEXT programme launched in 2017, the BMW Group laid the foundations for achieving greater efficiency and stronger operating performance. It has also strategically secured access to the raw materials needed to deliver electric mobility. Since the beginning of the current year, the BMW Group has been procuring the required cobalt and lithium directly and passing those resources on to the suppliers who manufacture battery cells.

At the same time, the BMW Group remains convinced of the importance of focusing consistently on customer needs and therefore on the innovations required to meet those needs as crucial to its enduring success: “We remain focused on investing to enhance our future success. We will continue to electrify our fleet as planned and make no compromises when it comes to highly automated driving. Our iNEXT is designed to provide Level 3 performance on highways. We will also continue to invest in hydrogen fuel cell technology. Furthermore, as a dependable partner within our society, we continue to train young people," said Zipse with emphasis. "In no way does the pandemic call our business model into question. Driven by technology and innovation, our business model will remain future-proof after the current crisis has ended." With these aims in mind, the BMW Group continues to invest in broadening its expertise in key future-oriented fields of technology. By 2025, the Group intends to invest over 30 billion euros in research and development to further establish its role as an innovation leader.

Firm commitment to meeting CO2 targets
The BMW Group continues to work tirelessly to reduce CO2 emissions levels in its new model fleet and is again set to achieve the stipulated CO2 fleet target for new vehicles registered in Europe this year. This is around 20% below last year’s target. The Group expects to achieve one third of the required reduction through further improvements to its conventional drivetrain systems and the remaining two thirds by increasing the number of electrified vehicles it produces. The BMW Group’s efforts to meet future, mandatory CO2 and fuel consumption limits are therefore based on the combined impact of Efficient Dynamics technologies – which the Group has deployed continuously since 2007 – and the progressive electrification of its fleet. Zipse confirmed: "We remain firmly committed to the CO2 targets agreed within the European Union and to the introduction of the Euro 6d emissions standard. We simply cannot afford to rest on our laurels when it comes to protecting the environment."

As a pioneer of electric mobility, the BMW Group is already a leading supplier of electrified vehicles and currently in the process of expanding its range significantly. By the end of 2021, the BMW Group will be able to offer customers a choice of five all-electric series production vehicles. In addition to the BMW i3, the all-electric MINI Cooper SE* went into production at the Group's Oxford plant (UK) at the end of 2019. This year, production of the BMW iX3 will begin at the Shenyang plant in China, followed in 2021 by the BMW iNEXT and the BMW i4 at the Dingolfing and Munich plants respectively – all of which will be equipped with fifth-generation BMW eDrive technology.

The next generation of the BMW 7 Series will undoubtedly mark a new milestone. The BMW brand’s flagship also offers customers the "Power of Choice" and is set to be available with four different drivetrain types: as a highly efficient diesel- or petrol-powered version, as an electrified plug-in hybrid and, for the first time, as an all-electric BEV model, which will also be equipped with fifth-generation electric drivetrain technology. With this combination, the BMW Group is underscoring its aspiration to offer every customer the right technology for more sustainable mobility.


Investing with a sense of proportion – liquidity position remains strong
Again in the first quarter of 2020, the BMW Group incurred substantial upfront expenditure on the road to providing tomorrow’s mobility – nevertheless maintaining cost and capital discipline. At € 1,380 million, research and development expenses for the three-month period remained high (2019: € 1,396 million; -1.1%). Capital expenditure on property, plant and equipment and other intangible assets amounted to € 687 million (2019: € 999 million; -31.2%) for the first quarter.

"Our proven strategy of targeted investment with a sense of proportion applies more than ever. In view of the current situation, we will either put certain projects on hold or subject them to further review. We therefore expect to reduce capital expenditure from almost 5.7 billion euros in the previous financial year to less than four billion euros in 2020," said Nicolas Peter, Member of the Board of Management of BMW AG, Finance. "The BMW Group has additionally bolstered its already strong liquidity position by increasing liquid funds to almost 19 billion euros at the end of the quarter. We continue to have the best credit rating of all European carmakers and the second-best worldwide. Our long-term strong creditworthiness enables us to continue benefiting from excellent access to international capital markets."

Over the past three years, the BMW Group has already achieved an excellent starting position with its Performance > NEXT programme. One of the many positive outcomes of this initiative is that development times for new vehicle models have been reduced by as much as one third. On the product side, up to 50% of today's drivetrain variants will be eliminated from 2021 onwards in the transition to creating enhanced flexible vehicle architectures. Moreover, the BMW Group's model portfolio is regularly assessed with a view to finding additional potential ways of reducing complexity. Potential for greater synergy and efficiency in indirect purchasing as well as in terms of material and production costs is also being leveraged throughout the Group. By the end of 2022, the Group intends to save more than 12 billion euros through efficiency-boosting measures.

First-quarter Group revenues up slightly
The BMW Group delivered a total of 477,111 BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles to customers worldwide in the first three months of 2020 (‑20.6%). Group revenues increased slightly to € 23,252 million (2019: € 22,462 million; +3.5%) year-on-year. Profit before financial result amounted to € 1,375 million and was therefore significantly higher than the previous year’s corresponding figure of € 589 million. However, the result posted for the first quarter of 2019 was negatively impacted by the recognition of a provision for approximately € 1.4 billion in connection with the Statement of Objections received from the EU Commission concerning ongoing antitrust proceedings. Despite a number of significant items of expense recognised within the financial result, the Group profit before tax (EBT) finished at € 798 million, still slightly higher than one year earlier (2019: € 762 million; +4.7%). Items influencing the first-quarter financial result included negative valuation effects arising on interest rate hedges due to lower interest rates in the USA. In addition, a one-time revaluation gain arising on the pooling of mobility services with the Daimler Group had positively impacted other financial result in 2019. The Group's EBT margin for the first quarter came in at 3.4% (2019: 3.4%). Group net profit for the period amounted to € 574 million (2019: € 588 million; -2.4%).

Automotive segment achieves good product mix
Automotive segment revenues between January and March totalled € 17,989 million (2019: € 19,213 million; -6.4%). Positive product mix effects and improved selling prices on the back of the further rejuvenated vehicle range cushioned the impact of the significant drop in volumes. Segment EBIT amounted to € 229 million (2019: negative EBIT of € 310 million), giving an EBIT margin of 1.3 % (2019: -1.6%).

In total, 411,809 BMW brand vehicles were delivered in the first three months of the year (-20.1 %). The MINI brand delivered 64,449 units during this period (‑23.4%). Rolls-Royce Motor Cars handed over 853 vehicles (-27.2%) to customers during the first quarter.

In total, 30,692 electrified BMW and MINI brand vehicles were delivered worldwide (+13.9%). "We are therefore well on track for meeting the EU's CO2 targets," pointed out Zipse.

A total of 221,024 (-18.3 %) BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles were delivered to customers in the Europe region during the first three months of the year. In Germany, with a total of 66,004 vehicles delivered, the year-on-year decrease (‑8.8%) was less pronounced than that seen across the market as a whole. The number of vehicles delivered to customers in China was down by 30.9% in the first quarter (116,577 units). The trend reversal in March and April is an encouraging sign that points to a market recovery. Similarly, the latest figures from South Korea indicate a move in the right direction. In the USA, the BMW Group sold a total of 64,956 (-17.4%) units during the first three months of the year, of which 59,455 (-15.3%) were BMW brand vehicles.


Motorcycles segment deliveries moderately lower
BMW Motorrad handed over 34,774 motorcycles and maxi-scooters to customers during the first quarter (-9.9%). Segment revenues totalled € 557 million (2019: € 586 million; -4.9%). EBIT declined to € 72 million (2019: € 89 million; -19.1%), giving a segment EBIT margin of 12.9% (2019: 15.2%).


Financial Services segment increases revenues
The retail customer contract portfolio under management within the Financial Services segment grew by 0.5% to stand at 5,516,068 contracts at 31 March 2020 (31 December 2019: 5,486,319 contracts). During the first quarter, 449,687 new credit financing and lease contracts were signed with retail customers (2019: 469,624 contracts; -4.2%). Segment revenues increased to € 7,598 million (2019: € 7,146 million; +6.3%). Profit before tax amounted to € 484 million (2019: € 627 million; -22.8%). A significant reason for the deterioration in earnings was the increased risk provisioning expense recorded in conjunction with the expected consequences of measures taken by governments to contain the corona pandemic.

BMW Group updates target for Automotive segment EBIT margin
The BMW Group sets itself ambitious targets, even in politically and economically turbulent times. However, the uncertainty surrounding the global spread of coronavirus and its consequences makes it difficult to accurately forecast the BMW Group's business performance for the financial year 2020. The BMW Group still expects the spread of coronavirus and the necessary containment measures to seriously dampen demand across all major markets over the entire year 2020.

Against this background, Automotive segment deliveries to customers worldwide in 2020 are expected to be significantly down year-on-year. Consequently, Automotive segment earnings are forecast to deteriorate, particularly in the first half of the year. As announced on May 5th the company has widened the guided range for the EBIT margin of the Automotive segment due to the extremely volatile situation. The company now expects the EBIT margin for 2020 to be within the range of 0% and 3%.

In the Financial Services segment, the number of new contracts is expected to decrease and the refinancing cost to increase. The return on equity is now forecast to drop moderately year-on-year.

Motorcycles segment deliveries over the twelve-month period are now expected to be significantly below the previous year's level. The EBIT margin is forecast to be within a range of 3% and 5%.


Taking into account the effects described above, Group profit before tax is predicted to be significantly lower than in 2019.
The workforce will be slightly below the level of the previous year. As already communicated, reductions in staff numbers due to natural fluctuation will be used to manage the workforce size. Under the current circumstances, all new recruitment will be considered very carefully.

The updated guidance does not, in particular, include, a longer and deeper recession in major markets, a more severe economic slow-down in China as a result of recessions in other parts of the world, significant market distortions due to an even stronger competitive environment and possible implications caused by a second wave of infections and associated containment measures. The BMW Group continues to monitor further developments closely and is well prepared to take any necessary measures at short notice.

:coucou:
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Message par Lexington »

:coucou:

Merci pour ces infos Thomas. Beaucoup de constructeurs (dont Renault) ne gagnent de l'argent qu'avec leurs services financiers et non leur métier de base, ce n'est pas propre à BMW et cela fait longtemps que ça dure, facilement une quinzaine d'années.

Dans le même ordre d'idées, qui pourrait se douter que le véhicule le plus rentable pour Renault et véritable vache à lait est l'utilitaire Master?
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Davidcentrale
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Davidcentrale »

D'un autre coté, sans vente de voitures, point de resultats des branches financieres.
Mais cela dit, ce n'est pas surprenant.

Quand tu vois qu'un véhicule vendu au comptant est vendu 30000 balles par ex, le meme véhicule vendu en formule à crédit interne (LOA, credit classique, LLD etc..) sera vendu in fine entre 33 et 35000 EUR, c'est logique que ce soit le financier qui rapporte.
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par X-Act »

C'est l'inverse, en période de ventes maigres, les services financiers continuent de (beaucoup) rapporter car c'est un modèle économique de "stock" comme celui des Banques. Ce sont les prêts/LOA/LDD réalisés antérieurement qui continuent à générer des intérets, sans parler des options complémentaires assurance, pertes de valeur, garanties qui rapportent également beaucoup.
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Thomas
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Thomas »

BMW Group affiche une solide croissance de ses ventes au troisième trimestre

BMW Group enregistre 675 680 ventes au troisième trimestre (+8,6%)
En Europe: 275 618 véhicules livrés au troisième trimestre (+7,1%)
La Chine progresse de 6,4% sur les neuf premiers mois de l'année (559 681 unités)
La situation des ventes reflète toujours l'impact de la pandémie de Coronavirus dans chaque grande région
Pieter Nota : "Croissance de près de 50% des ventes de véhicules électrifiés au troisième trimestre"

Tous les détails marque par marque et région par région :

Strong product portfolio spurs third-quarter sales growth
In the third quarter, 9.8 percent more BMW vehicles (585,336 units) were sold than in the same period of last year. The company generated important product momentum with new models like the BMW 2 Series Gran Coupé, updated BMW 5 Series models and the BMW X3, which is now available with four different drive train variants. Due to effects from the coronavirus, 11.3 percent fewer BMW vehicles were delivered to customers in the first nine months of the year.

The MINI brand delivered a total of 208,144 (-20.0%) vehicles to customers in the year to the end of September. In the third quarter, MINI posted encouraging sales growth of 1.9 percent.

Rolls-Royce Motor Cars reported sales of 2,651 (-28.5%) motor cars year to date. Global demand remains strong across all models, with third quarter sales up +54% compared to the previous quarter (Q2 2020). Increasing order intake indicates a robust fourth quarter and a strong end to the year. New Ghost was launched in September with first customer deliveries due in late Q4.

A total of 129,599 motorcycles were also sold between January and September (-5.4%); 52,892 of these were in the third quarter – an increase of 20.9% year-on-year.

Electromobility as a substantial growth driver
The BMW Group delivered a total of 116,381 (+20.0%) BMW and MINI electrified vehicles to customers in the first nine months of the year. With 54,719 units delivered in the third quarter, the company sold 46.6 percent more electrified vehicles than in the same period of the previous year.

The new plug-in hybrid variants of the BMW X2*, BMW 3 Series and BMW 5 Series underscore the BMW Group’s leading role in the premium electrified segment in Europe and worldwide. Deliveries of the fully-electric BMW iX3* will begin before the end of 2020.

Next year, the BMW Group will continue the systematic electrification of its model line-up, with the fully-electric BMW i4 and the BMW iNEXT. The company plans to have more than seven million electrified vehicles on the roads by 2030; two thirds of them fully-electric. By 2023, the BMW Group will offer customers no fewer than 25 electrified models – including a fully-electric variant of the next-generation BMW 7 Series, the BMW X1 and the BMW 5 Series. Customers will be able to choose between the pure electric vehicle, a plug-in hybrid, an efficient diesel and a petrol version with 48-volt technology.

MINI models are also contributing to sales success in the field of electromobility. The fully-electric MINI Cooper SE* has proved particularly popular with customers, with around 10,000 units sold in the year to date.



BMW and MINI sales in key regions worldwide


Germany
The BMW Group increased sales by 12.1% (85,579 units) in its domestic market in the third quarter. Due to the coronavirus, the number of cars sold since the start of the year was down 16 percent overall to 201,865 units. With an increase of around 44%, sales of electrified vehicles have been very positive since the beginning of the year reaching a share of around twelve percent of total sales.

Europe
In the Europe region, a total of 648,107 (-19.7%) BMW and MINI vehicles have been delivered to customers since the start of the year. Third-quarter sales were 7.1 percent higher than in the same period of last year (275,618 units). Sales of electrified vehicles (+85.1%) were particularly encouraging during this period. Overall, the situation in Europe continues to vary from region to region due to the coronavirus pandemic.

Americas
With 99,052 vehicles sold in the third quarter (-17.0%) and 251,154 in the year to September (-25.7%), the sales situation in the Americas currently seems to be the hardest hit by the pandemic. However, last quarter customer demand for BMW vehicles in the US recovered faster than expected. In the last quarter, sales of electrified vehicles in the Americas region increased by more than a quarter (+28.2%).

China
In China, sales of BMW and MINI vehicles totalled 559,681 units for the first nine months of the year; 6.4 percent higher than in the same period of last year. After an encouraging second quarter, recovery continued in China in the third quarter with a significant sales increase of 31.1% to 230,612 units. Per September the sale of electrified vehicles in China increased by 7.4 percent (20.713 units).

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Thomas
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Thomas »

Lors de la cérémonie « digitale » de remise des prix des « Automobile Awards » 2020, qui s’est tenue à Paris le 7 décembre 2020, la BMW Série 5, fraichement mise à jour, et la famille BMW X3, qui vient de s’enrichir de nouveaux membres électrifiés, se sont vu décerner les prix « Révélation Connected Car » et « Révélation SUV ».

Le jury des « Automobile Awards », composé 16 membres, autant d’hommes que de femmes, et exceptionnellement présidé par l’acteur et humoriste Arnaud Ducret, s’est réuni le 15 octobre dernier pour attribuer les 16 trophées aux constructeurs et équipementiers les plus innovants et les plus pertinents de l’année 2020.

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Vincent Salimon, Président du Directoire de BMW Group France, se félicite de recevoir ces prix :
« Les innovations embarquées offrent une totale interaction entre le conducteur, sa voiture et son environnement, comme la « Digital Key » ou la fonction « eDrive Zone de la nouvelle BMW Série 5, récompensée par le Prix « Connected Car ». Le Prix « SUV » montre combien il est aujourd’hui important de répondre à l’ensemble des usages, comme le fait la BMW X3 en proposant des versions thermiques, mais également la technologie hybride rechargeable ou 100 % électrique »

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Le jury a élu deux modèles de la gamme BMW dans les catégories suivantes :
Rélévation « Connected Car » :
Ce prix récompense le modèle le plus connecté à son environnement, celui dont l’intelligence facilite le quotidien. Fraichement restylée en juillet 2020,
la BMW Série 5 est élue « révélation Connected Car » de l’année 2020 par le jury des « Automobile Awards » 2020, grâce à ses innovations de pointe dans les domaines de l'assistance au conducteur et de la connectivité. Elle est équipée de ce que BMW propose de mieux en termes de connectivité et d’assistances :

Connectivité maximale avec le système « BMW Live Cockpit Navigation Pro » avec son écran central de 12.3’’ et son combiné d’instrumentation de 12.3", la clé numérique « BMW Digital

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Key » permettant de verrouiller/déverrouiller et démarrer la voiture via un smartphone compatible (iPhone), l’assistant personnel « BMW Intelligent Personal Assistant » répondant aux demandes du conducteur via la phrase « Bonjour BMW », les fonctions « Remote Software Upgrade » pour la mise à jour du système d’exploitation ou la mise à jour des cartes de navigation « over the air »,
Aides à la conduite de première ordre avec le pilote semi-automatique en embouteillage, l’assistant de marche arrière, proposé exclusivement chez BMW, permettant à allure lente (jusqu’à 35 km/h) d’enregistrer les 50 derniers mètres, le Pack Drive Assist Pro sur base de caméras et de radars (incluant l’assistant d’arrêt d’urgence, l’avertisseur d’intersection avec fonction freinage, l’assistant de maintien de voie avec protection active anti-collision latérale, l’avertisseur de trafic transversal, l’assistant d’évitement, l’alerte de conduite à contre-sens), ainsi que d’autres équipements, comme « Connected Parking », l’information trafic en temps réel « RTTI », l’intégration pour smartphone avec « Apple CarPlay » ou « Android Auto » et « Connected Charging » (pour les BMW électrifiées),

Technologies de pointe pour les versions Hybrides Rechargeable (BMW 530e, 530e xDrive et 545e xDrive) qui bénéficient de la fonction « eDrive Zones » permettant d’utiliser automatiquement le mode tout électrique à l’entrée dans une Zone à Faibles Emissions (ZFE). Cette fonction est complétée par le programme BMW Points, incitant les conducteurs à rouler en tout électrique pour cumuler des points et bénéficier, notamment, de recharges gratuites.

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Révélation « SUV » :
Ce prix récompense le SUV le plus innovant de l’année sur le plan esthétique, pratique ou technologique, quelle que soit la catégorie. La famille BMW X3 sort victorieuse de cette catégorie parmi les 17 prétendantes à la victoire. Comptant parmi les modèles les plus vendus de la gamme BMW et de son segment, la BMW X3 était déjà disponible dans des versions essence (allant d’une puissance de 184 ch à 510 ch sur la BMW X3 M Competition) ou Diesel (incluant la nouvelle technologie d’hybridation légère 48V depuis les productions du mois de Juillet 2020).

Avec la commercialisation au printemps 2020 de la version Hybride Rechargeable (BMW X3 xDrive30e, 292 ch, autonomie WLTP : 42-51 km, émissions de CO2 WLTP : 44-59 g/km) et la présentation en juillet dernier de la BMW iX3 100% électrique (commercialisation en mars 2021, 286 ch, autonomie WLTP : 460 km, moteur sans terres rares, recharge rapide 150kW DC), la BMW X3 donne au client le plein « Power of Choice » : pour la première fois sur un modèle BMW, il peut en effet choisir, parmi toutes les technologies de motorisation mises à disposition par le constructeur, celle qui correspond le mieux à ses besoins.

:coucou:
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ferny37
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par ferny37 »

Un extrait des résultats des volumes de vente BMW/Mini pour 2020. Le design va continuer à être orienté vers les goûts asiatiques, c'est là qu'est le potentiel...

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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Thomas »

BMW Group conclut une année marquée par la pandémie du COVID-19 avec un solide quatrième trimestre et est en tête du segment Premium dans le monde pour la 17ème année consécutive

BMW Group a vendu 2 324 809 unités en 2020 (-8,4%) +++ Les ventes de BMW au quatrième trimestre ont augmenté de 4,3% par rapport à l'année précédente (600 799 véhicules) +++ Les ventes de véhicules électrifiés augmentent d'un tiers (+31,8%) +++ Comme promis : BMW Group atteint les objectifs de l'Union Européenne en matière d'émission de CO2 en 2020 +++ Pieter Nota : "Nous avons réagi aux effets de la pandémie du Coronavirus avec agilité dans la gestion des ventes et de la production. Nous avons dépassé les objectifs de l'Union Européenne en matière de CO2 avec une flotte émettant moins de 100 g/km".

Pas trop mal pour une année Covid mais ça doit faire mal aux bénéfices quand même.

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IsidoreLeGros
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par IsidoreLeGros »

Punaise, les chiffres en Europe et aux USA, ça pique ! :silent:

Merci pour les infos. :coucou:
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par lechuck »

Le Parti Communiste Chinois ayant décidé qu'il n'y avait plus de COVID en chine, effectivement ca permet de relancer l'économie...

Le communisme à la base, c'est l'humain d'abord, c'est ca ? :lol!:
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IsidoreLeGros
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par IsidoreLeGros »

Non, c'est la masse d'abord.
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Thomas
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Thomas »

Si vous voulez tout savoir sur les résultats du groupe BMW pour le 3eme trimestre 2022 voici un peu de lecture.

En résumé :
  • La montée en puissance de l'électromobilité se traduit par des réductions plus importantes des émissions de CO2
  • L'EBT du Groupe s'élève à 20,3 milliards d'euros après neuf mois - marge d'EBT de 19,6 %
  • La marge d'EBIT du troisième trimestre est conforme à l'objectif de 8,9 % (hors effets de consolidation liés à BBA : 10,1 %)
  • Le flux de trésorerie disponible du segment Automobile s'élève à 9,9 milliards d'euros depuis le début du mois de septembre
  • Les prévisions pour l'ensemble de l'année sont confirmées
BMW Group Résultats T3 2022

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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Thomas »

BMW Group continue de briller en 2022. Leader mondial sur le segment haut de gamme et ventes de véhicules électriques en forte croissance

Le BMW Group a fait preuve d'une solide performance en 2022, en conservant sa place de leader mondial sur le segment haut de gamme tout en augmentant considérablement ses ventes de véhicules électriques. Selon un communiqué de presse récent, la société a vendu 2 399 636 unités, soit une baisse de 4,8 % par rapport à l'année précédente. Cependant, la marque BMW a maintenu sa première place sur le marché Premium mondial.

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Les ventes de véhicules 100 % électriques ont connu une croissance impressionnante, plus que doublant pour atteindre 215 755 unités, soit une augmentation de 107,7 %. Cette tendance positive s'est également poursuivie au quatrième trimestre 2022, avec une hausse de 10,6 %. Le modèle MINI Electrique a été particulièrement populaire, devenant le modèle MINI le plus vendu.

Ventes BMW Group : 4ème trimestre et année 2022

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BMW Group fixe un objectif ambitieux pour 2023: 15% des ventes totales avec des véhicules 100% électriques
Le directeur de la marque BMW, Pieter Nota, a déclaré que le prochain objectif pour 2023 est de réaliser 15 % des ventes totales avec des véhicules 100 % électriques. Cela montre l'engagement continu de BMW en faveur de la transition vers des véhicules écologiques et respectueux de l'environnement, tout en continuant à offrir des véhicules de haute qualité et performants à ses clients.

En somme, le BMW Group a connu une année fructueuse en 2022, en maintenant sa position de leader mondial sur le segment haut de gamme tout en augmentant significativement ses ventes de véhicules électriques. Avec un objectif ambitieux pour 2023 de réaliser 15 % des ventes totales avec des véhicules 100 % électriques, il est clair que la société continuera à innover et à se développer dans les années à venir.
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Davidcentrale »

Vu qu’ils connaissent déjà la production globale de 2023 ( vu les délais), il ne doit pas leur être difficile de se donner un objectif qu’ils savent déjà atteint. :lol!:
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Thomas
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Re: L'entreprise BMW et ses résultats

Message par Thomas »

:lol!: bien vu
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