J'avais demandé il y a quelques semaines cette information à BMW, et voici leur réponse:
The MINI Connected technology is very much depending on different smartphone technology and operating systems. Meaning an adoption to Android or another OS / smartphone is possible and on the roadmap, however each platform offers different features that can be accessed by software developers, and different options to connect the device to a car. Therefore major changes in the car’s software might be necessary, which leads to a longer time to market for new smartphone platforms. Android support is not offered at this time. However it’s on MINI’s radar.
En gros, une application équivalente pour Android est possible, mais pour le moment aucune date n'est annoncée. De plus rien est sûr quant à la compatibilité des voitures avec les options courantes (une mise à jour software sera peut-être nécessaire).
De mon côté je reste sur Android et on verra bien. De toute façon je pourrai faire qq tests avec l'iPhone de ma femme pour autant que ça marche pour la Suisse car j'en suis pas sûr.